Triggerpoint therapie in Rotterdam bij Springvloed Fysiotherapie

Bij Springvloed Fysiotherapie kunt u onder andere terecht voor triggerpoint therapie in Rotterdam. Deze behandeling is zeer effectief bij de behandeling van diverse pijnklachten.

Wat zijn triggerpoints?

Na een overbelasting of verwonding kunnen er kleine knopen in het spierweefsel ontstaan. Deze knopen, triggerpoints genoemd, zijn meestal de oorzaak van een pijnklacht. Door het los masseren van deze punten komen de, in de triggerpoint aanwezige, afvalstoffen vrij. Deze afvalstoffen kunnen vervolgens weer door het lichaam worden afgevoerd.

Dry Needling, snel en effectief

Bij Springvloed Fysiotherapie maken we gebruik van Dry Needling. Door middel van een steriele acupunctuurnaald worden de spierknopen aangeprikt. Deze vorm van triggerpoint therapie in Rotterdam werkt sneller en effectiever, waardoor de afvalstoffen direct vrijkomen en pijnklachten sneller zullen verdwijnen. Spanningshoofdpijn, nekpijn, (nachtelijke) schouderpijn, heupklachten, het resetten van de stofwisseling zijn enkele voorbeelden waarbij Triggerpoint therapie in Rotterdam wordt toegepast. Vaak wordt er een combinatie van bepaalde behandeltechnieken gebruikt, waardoor er volledig herstel mogelijk is.

Werkwijze van triggerpoint therapie

Voordat we beginnen met de behandeling starten we altijd eerst met het onderzoeken van uw klachten. Zo kijken we welke spieren de pijn kunnen veroorzaken. De triggerpoints zijn vaak te voelen als een plaatselijke verdikking, wanneer hier druk op uitgeoefend wordt ervaart u pijn. Daarnaast kijken we ook naar uw spierkracht en spierlengte. Het doel van de behandeling is om de triggerpoints te inactiveren, waardoor pijn zal afnemen.

Meer weten over triggerpoint therapie in Rotterdam bij Springvloed Fysiotherapie in Rotterdam? Bekijk onze website of neem contact met ons op via de telefoon of de mail. Naast triggerpoint therapie kunt u bij ons ook terecht voor sporttrainingen, zoals pilates in Rotterdam of personal training.

Triggerpoint therapie Rotterdam